Самоаналіз відкритого заняття керівника гуртка

Дата проведення:

Тема заняття:

Мета заняття:

Обладнання:

Тип заняття:

Форма заняття:

1. Заняття проведено під час вивчення теми…….

2. Основним на занятті було сформувати у вихованців уявлення про ….

3. Сруктура заняття сприяла вирішенню основних завдань, а саме…..

4. Акцентувалася увага на…..

5. Для розкриття нового матеріалу були вибрані такі методи навчання:

6. Поставлені завдання вдалося (не вдалося) реалізувати……

7. План-конспект заняття було реалізовано (не реалізовано) повністю. Мети заняття досягнуто (не досягнуто).

Підсумки онлайн-конференції

З метою систематизувати педагогічний досвід роботи з проблеми закладу, узагальнити дослідження щодо роботи над ІІ-м етапом науково-методичної теми закладу «Вдосконалення сприятливих умов освітнього процесу на основі розвитку самоосвітньої й творчої активності педагогів» була проведена онлайн-конференція на тему «Єдиний освітній проект науково-методичної теми - запорука ефективного функціонування пізнавально-виховної діяльності гуртківців».

Захід складався із підготовчого етапу - завантаження матеріалів досвіду роботи колег; ознайомлюючого етапу - вивчення ідей колег (23-31 травня 2022 року) та підсумкового етапу, 31.05.2022 року, - обмін напрацьованими матеріалами онлайн-конференції.

Онлайн-конференція - це не тільки підсумок роботи колективу за навчальний рік, не тільки накопичення досвіду та професійних вмінь і знань, а й поштовх для майбутніх напрацювань, фундамент для ціленаправленої співпраці з підростаючою молоддю.

Наші надбання, родзинки, методичні матеріали можна переглядати за посиланням: wym-1655447519796

Методичні рекомендації ведення журналу обліку та гурткової роботи

/Files/images/Журнал.jpg

Укладачі:

Карпенко Таїсія Вячеславівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Центру дитячої та юнацької творчості ім. О. Шакала;

Пранюк Наталія Петрівна, методист Центру дитячої та юнацької творчості ім. О. Шакала.

Рецензент:

ПолонікНаталія Вікторівна, директор ЦДЮТ ім. О. Шакала.

Методичні рекомендації містять матеріал щодо ведення ділової документації керівниками гуртків. Викладено вимоги щодо оформлення та ведення журналу планування та обліку роботи гуртка, календарно - тематичного планування, масової та методичної роботи. Наведені рекомендації, націлюють педагогів на охайне заповнення розділів журналу; записи орієнтують на примірні приклади щодо єдиних вимог законодавчої бази.

Методичні рекомендації адресовано педагогам-початківцям, керівникам гуртків позашкільних навчальних закладів.

Відповідальний за випуск:

ПолонікН. В., директор Центру дитячої та юнацької творчості ім. О. Шакала

Розглянуто на засіданні методичної ради ЦДЮТ ім. О. Шакала та рекомендовано до друку, протокол № 1 від 11.03.2019 року.

Схвалено педагогічною радою Центру дитячої та юнацької творчості

ім. О. Шакала, протокол №2 від 11. 03. 2019 року.

ВИТЯГИ З ЗАКОНІВ УКРАЇНИ

Закон України «Про освіту»

Прийняття від 05.09.2017

(Остання подія — Набрання чинності, відбулась 28.09.2017.

wym-1631712094095

Стаття 16. Освітня програма та планування діяльності закладу позашкільної освіти

1. Освітня програма - це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом позашкільної освіти для досягнення учнями, вихованцями, слухачами результатів навчання (набуття компетентностей).

Освітня програма містить вимоги до вихованців, учнів, слухачів, які можуть розпочати навчання за цією програмою; перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність; загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти.

2. Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу позашкільної освіти та затверджується керівником закладу.

3. Освітня програма розробляється з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку регіону, інтересів вихованців, учнів і слухачів, потреб сім’ї, запитів інших закладів освіти, молодіжних і дитячих громадських організацій, має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти.

4. Типові освітні програми закладу позашкільної освіти затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки, іншими центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають заклади позашкільної освіти.

5. Заклади позашкільної освіти можуть використовувати типові освітні програми або розробляти свої освітні програми на основі типових освітніх програм.

6. На основі освітньої програми заклад позашкільної освіти складає та затверджує річний план роботи закладу та навчальний план закладу, що конкретизують організацію освітнього процесу.

7. Державні та комунальні заклади позашкільної освіти можуть планувати роботу гуртків, секцій, відділів, відділень за освітніми програмами з позашкільної освіти, затвердженими у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки, іншими центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають заклади позашкільної освіти, а також за іншими освітніми програмами, за умови їх затвердження відповідними місцевими органами виконавчої влади.

8. Експериментальні навчальні плани складаються закладами позашкільної освіти з урахуванням типових освітніх програм (навчальних планів).

Запровадження експериментальних освітніх програм (навчальних планів) можливе лише за рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, або іншого центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері";

частину першу статті 17 викласти в такій редакції:

"1. Структура навчального року, тривалість навчального тижня, уроків, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються закладом позашкільної освіти у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

Тривалість занять у закладі позашкільної освіти визначається освітньою програмою, навчальними планами і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців, учнів і слухачів:

  • віком від 3 до 6 років - 30 хвилин;

  • віком від 6 до 7 років - 35 хвилин;

  • інших - 45 хвилин";

у статті 18:

в абзаці четвертому частини другої слова "Типовими навчальними планами" замінити словами "типовими освітніми програмами (навчальними планами)"

Закон України "Про позашкільну освіту"

м. Київ, 22 червня 2000 року
№ 1841-III

wym-1631712060665

Стаття 12. Позашкільний навчальний заклад

6. Творчі об'єднання позашкільного навчального закладу класифікуються за трьома рівнями:

початковий рівень - творчі об'єднання загальнорозвиваючого спрямування, що сприяють виявленню здібностей, обдарувань вихованців, учнів і слухачів або розвитку їх інтересу до творчої діяльності;

основний рівень - творчі об'єднання, які розвивають стійкі інтереси вихованців, учнів і слухачів, дають їм знання, практичні уміння і навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації;

вищий рівень - творчі об'єднання за інтересами для здібних і обдарованих вихованців, учнів і слухачів.

Стаття 15. Основні напрями позашкільної освіти

Позашкільна освіта у позашкільних навчальних закладах може здійснюватися за такими напрямами:

художньо-естетичний, який забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та здобуття вихованцями, учнями і слухачами практичних

навичок, оволодіння знаннями в сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва.

Стаття 16. Планування діяльності позашкільного навчального закладу

1. Позашкільний навчальний заклад працює за річним планом роботи, погодженим із засновником (власником), реалізує основні напрями своєї діяльності з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку регіону, інтересів вихованців, учнів і слухачів, потреб сім'ї, запитів інших навчальних закладів, молодіжних і дитячих громадських організацій. (Частина перша статті 16 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2626-IV від 02.06.2005)

2. Навчально-виховний процес у позашкільних навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів та форм власності здійснюється за типовими навчальними планами і програмами, що затверджуються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі освіти, іншими центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади.

Позашкільні навчальні заклади можуть планувати роботу гуртків, секцій, відділів, відділень за іншими навчальними планами і програмами за умови затвердження їх відповідними місцевими органами виконавчої влади. (Абзац другий частини другої статті 16 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2626-IV від 02.06.2005)

Експериментальні навчальні плани складаються позашкільними навчальними закладами з урахуванням типових навчальних планів.

Запровадження експериментальних навчальних планів, освітніх програм, педагогічних інновацій і технологій можливе лише за спільним рішенням спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в галузі освіти (інших центральних органів виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади) та Академії педагогічних наук України.

Стаття 17. Тривалість занять та режим роботи позашкільного навчального закладу

1. Тривалість занять у позашкільному навчальному закладі визначається навчальними планами і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців, учнів і слухачів: віком від 5 до 6 років - 30 хвилин; віком від 6 до 7 років - 35 хвилин; інших - 45 хвилин.

2. Режим щоденної роботи встановлюється позашкільним навчальним закладом на основі рекомендацій центральних та місцевих органів виконавчої влади, у сфері управління яких він перебуває.

Позашкільний навчальний заклад забезпечує безпечні умови навчання, виховання та праці.

3. Тривалість навчального року у позашкільному навчальному закладі встановлюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі освіти або іншими центральними та місцевими органами

виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади, за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі освіти.

У канікулярні, святкові та неробочі дні позашкільний навчальний заклад працює за окремим планом.

Положення про позашкільний навчально-виховний заклад

ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України
від 6 травня 2001 р. N 433

wym-1631712276651

9. Навчально-виховний процес у позашкільному навчальному закладі здійснюється за типовими навчальними планами і програмами, що затверджуються центральними органами виконавчої влади, а також за навчальними планами і програмами, затвердженими відповідними місцевими органами виконавчої влади.

10. Навчальні програми можуть бути однопрофільними,
комплексними і такими, що передбачають індивідуальне навчання учнів та навчання у групах або об'єднаннях. Залежно від специфіки діяльності позашкільного навчального закладу навчання проводиться від одного місяця до кількох років.

11. Експериментальні навчальні плани складаються позашкільним навчальним закладом з урахуванням типового навчального плану.

12. Індивідуальне навчання у позашкільному навчальному закладі проводиться відповідно до порядку, затвердженого МОН.

13. Середня наповнюваність гуртків, груп, секцій, відділень, відділів, студій та інших творчих об'єднань (далі - гуртків, груп та інших творчих об'єднань) у позашкільному навчальному закладі становить, як правило, 10 -15 вихованців, учнів і слухачів.

16. Навчальний рік у позашкільному навчальному закладі починається 1 вересня.

Комплектування гуртків, груп та інших творчих об'єднань здійснюється у період з 1 до 15 вересня, який вважається робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об'єднання позашкільного навчального закладу.

Тривалість навчального року в різних типах позашкільних навчальних закладів установлюється МОН або іншим центральним органом виконавчої влади, до сфери управління якого належить позашкільний навчальний заклад, за погодженням з МОН.

У канікулярні, вихідні та святкові дні позашкільний навчальний заклад може працювати за окремим планом, затвердженим керівником цього закладу.

Позашкільний навчальний заклад створює безпечні умови
навчання, виховання та праці.

18. Тривалість одного заняття (уроку) в позашкільному навчальному закладі визначається навчальними планами і програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців, учнів і слухачів:

віком від 5 до 6 років - 30 хвилин;

віком від 6 до 7 років - 35 хвилин;

старшого віку - 45 хвилин.

Короткі перерви між заняттями (уроками) є робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об'єднання і визначаються режимом щоденної роботи позашкільного навчального закладу.

24. Випускникам позашкільних навчальних закладів, які в установленому порядку склали кваліфікаційні іспити, видаються відповідні документи про позашкільну освіту в порядку, встановленому МОН.

Загальні положення

Відповідно до законів України «Про освіту» та «Про позашкільну освіту», «Про охорону праці», на виконання вимог Примірної інструкції з ведення ділової документації в позашкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 23. 08. 2012 № 947, укладено методичні рекомендації, які покликані допомогти керівнику гуртка у правильному заповненні журналу планування та обліку роботи гуртка.

Пам’ятка керівнику гуртка:

  1. Розпочати навчальний рік 1 вересня.

  2. Здійснювати набір вихованців 1 року навчання та укомплектовувати гуртки вихованцями 2-го та наступних років навчання з 1 до 15 вересня поточного навчального року. Даний час вважати робочим часом педагога.

  3. Прийом вихованців у гурток здійснювати на основі заяви батьків.

Додаток 1.

  1. Надати списки (в алфавітному порядку) про склад вихованців укомплектованих груп заступнику директора з НВР до 15 вересня поточного навчального року.

  2. Розробити навчальну програму гуртка відповідно до типової навчальної програми, затвердженої МОН України, термін дії якої становить останні 5 років;

  • надати «адаптовані» навчальні програми на засідання методичної ради до 15 вересня поточного навчального року;

  • затвердити навчальні програми управлінням освіти, молоді та спорту Олександрійської міської ради 20-25 вересня

  1. Надавати календарні плани роботи гуртка і розклад занять на затвердження директором до 10 вересня (І семестр), до 31 грудня (ІІ семестр), до 25 травня (на літо).

7. Проводити заняття гуртка згідно затвердженого розкладу занять.

8. Повідомляти завчасно клопотанням адміністрацію закладу про намір перенесення занять. На основі клопотання та відповідного документу вище уповноважених органів видається наказ по закладу про перенесення занять.

У журналі на сторінці «облік роботи гуртка» дати заняття повинні співпадати з датами, які вказані у наказі.

9. Надавати клопотання про зарахування/ відрахування гуртківців заступнику директора з НВР до 25 числа щомісяця.

10. Надавати завчасно (за 5 днів) інформацію заступнику директора з НВР щодо змінити розкладу на період канікул.

11. Нести особисту відповідальність за стан ведення журналу планування та обліку роботи гуртка.

12. Приділяти належну увагу роботі з обдарованими і талановитими дітьми, а також з дітьми з особливими потребами.

13. Забезпечувати участь вихованців у масових заходах, показових виступах, змаганнях, вікторинах, виставках творчості, представляти кращі роботи дітей на конкурсах всіх рівнів та вносити всі види роботи в журнал на відповідну сторінку.

14. Проводити згідно графіка відкриті заняття гуртка, виховні та масові заходи.

15. Проводити своєчасно інструктажі з безпеки життєдіяльності.

16. Зберігати контингент вихованців та відповідати за життя і здоров’я дітей під час занять, виховних та масових заходів; дотримуватися санітарно-гігієнічних норм і правил в кабінеті та закладі.

Журнал – державний документ

1. Журнал планування та обліку гурткової роботи є державним обліковим фінансовим документом, який обов’язково повинен вести керівник гуртка.

2. Перед заповненням журналу педагогу необхідно ознайомитись із методичними матеріалами щодо ведення журналу планування та обліку роботи.

3. Журнал планування та обліку роботи гуртка (секції, творчого об’єднання) оформляється для кожної групи окремо на весь навчальний рік.

4. Журнал заповнюється керівником гуртка після кожного проведеного заняття.

5. Записи в журналі ведуться кульковою ручкою заповненою чорною пастою.

6. Всі записи в журналі повинні вестися чітко і розбірливо, відповідно до норм українського правопису.

7. Забороняється:

- написання тем занять на декілька днів, місяців наперед;

- заклеювання раніше написаного тексту;

- змінювання і виправлення розкладу занять протягом семестру без погодження адміністрацією;

- виправлення, закреслювання, використання коректору, підтирання годин, дат проведення занять, і т.п.

САМООСВІТА

/Files/images/Снимок 20.JPG

розділ ІІІ

НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РОБОТА
(Пояснення до індивідуального плану керівника гуртка ЦДЮТ)

Напрямки самоосвіти

Форми роботи

Джерела інформації

Види діяльності

(опрацювання літератур; огляд Інтернет матеріалів; перегляд телепередач; відвідування семінарів , виховних заходів та занять колег; проведення відкритих занять; курси перепідготовки)

Термін виконання

Очікувані результати (підготовка доповіді на методоб’єднання; виступу на семінар,педраду; підготовка методичних матеріалів до відкритого заняття або семінару ; опрацювання матеріалу на заняття; створення методичної розробки)

Правовий-вивчення законодавчої та нормативно-правової бази

Професійний-підвищення професійного рівня педагога

Методичний –науково-теоретична та методична підготовка

Психолого-педагогічні основи навчання і виховання

Форма звіту про виконану роботу (поетапно): це доповіді або презентація своїх здобутків на м/о, семінарах, педагогічному читанні, педраді; участь у педагогічній виставці; опис досвіду роботи , публікації у пресі; методичні розробки

ЗРАЗОК ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПЛАНУ
НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇЇ РОБОТИ
КЕРІВНИКА ГУРТКА ( назва гуртка)
(прізвище,ім’я,по батькові)
ЦЕНТРУ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ІМ.О.ШАКАЛА
НА 201_ - 201_ НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Розділ 1.Загальні відомості про педагога: (цей розділ дає змогу оцінити процес індивідуального розвитку педагога)

1) ПІБ педагога , рік народження:

2) освіта (що і коли закінчив, здобута спеціальність і кваліфікація за дипломом):

3) вид освіти (середня спеціальна педагогічна, вища спеціальна педагогічна, вища педагогічна тощо):

4), назва гуртка : посада:

5) трудовий стаж: педагогічний стаж: стаж роботи в закладі:

6) розряд: термін атестації: звання: рік присвоєння звання:

7) участь у конкурсі педагогічної майстерності;:

8) рік підвищення кваліфікації (де проходили курси, рік, місяць, № посвідчення , проблема курсів або копії документів, які підтверджують слухання курсів):

Розділ ІІ.

1.Проблема , над якою працює педагогічний колектив ЦДЮТ : Використання інноваційних технологій навчання і виховання як засіб підвищення ефективності навчально-виховного процесу

2.Проблема методичного об’єднання : Систематизація та узагальнення матеріалу , напрацюваного колективом з використання інноваційних технологій навчання та виховання

3. Індивідуальна науково-методична проблема педагога: Вдосконалення сучасних методів і форм роботи з педагогами закладу

4. Обґрунтування доцільності вибору індивідуальної проблеми: навчити особистої відповідальності кожного педагога ЦДЮТ

5.Очікувані результати : тільки творчий педагог навчає та виховує творчого вихованця.

Розділ ІІІ . Науково-методична діяльність:

Напрямки самоосвіти

Форма роботи

Джерела інформації

Види діяльності

( тема )

Термін виконання

Очікувані результати

Правовий

-вивчення законодавчої та нормативно-правової бази

Професійний –підвищення професійного рівня педагога

Відкриті заняття: 1) 2) виховні заходи: 1) 2)

Розробка заняття;

Свято для батьків

Методичний діяльність-науково-теоретична та методична підготовка

Виступ на нараді;м/о;семінарі; участь в семінарі;

Підготовка матеріалів до круглого столу,майстер-класу

Створення методрозробки;

Психолого-педагогічні основи навчання і виховання

Рекомендації щодо підготовки та оформлення «Портфоліо педагога ЦДЮТ імені О.Шакала»

Схвалено

методичною радою ЦДЮТ

протокол № 4

від 09.09.2014 року

Положення про портфоліо педагога

1. Загальні положення

1. Портфоліо педагога Цен­тру дитячої та юнацької творчості ім.О.Шакала вво­диться з метою систематизації твор­чої педагогічної діяльності педагогів, популяризації індивіду­альних професійних досягнень і результативності їх роботи, підвищення професійної ком­петентності .

ІІ. Завданнями портфоліо є:

1) адаптація педагогів до роботи в інновацій­ному режимі;

2) визначення напрямів особистісного та професійно­го розвитку;

3) формування мотиваційного поля успішної діяльності педагогів, розвиток ключових компетенцій;

4) підвищення культури педагогів, стимулюван­ня їх до вищих професійних до­сягнень, орієнтація на педагогіч­ний успіх;

5) розвиток рефлексії педагогів, умінь діагностувати результати власної діяльності.

ІІІ. Загальні вимоги до оформлення портфоліо:

1)системність,регулярність самомоніторингу (постійне оновлення даних);

2)достовірність; 3)об’єктивність ; 4)структуризація матеріалів;

5)логічність,лаконічність; 6)охайність,естетичність оформлення; 7)цілісність представлених матеріалів; 8)наочність результатів ( можуть бути представлені фото-, відеоматеріали, що висвітлюють творчі здобутки педагога та його вихо­ванців);

ІУ.Структура портфоліо:

- титульний лист ; - зміст.

Розділ 1.Загальні відомості про педагога: (цей розділ дає змогу оцінити процес індивідуального розвитку педагога)

1) ПІБ педагога , рік народження;

2) освіта (що і коли закінчив, здобута спеціальність і кваліфікація за дипломом);

3) вид освіти (середня спеціальна педагогічна, вища спеціальна педагогічна, вища педагогічна тощо);

4) напрям позашкільної діяльності, назва гуртка , посада;

5) трудовий і педагогічний стаж, стаж роботи в закладі;

6) звання, розряд (рік присвоєння і термін наступної атестації);

7) участь у конкурсі педагогічної майстерності;

8) рік підвищення кваліфікації (де проходили курси, рік, місяць, № посвідчення , проблема курсів абокопії документів, які підтверджують слухання курсів);

9) нагороди (грамоти, подяки , дипломи різних конкурсів);

10)копії документів (дипломи,сертифікати)

Розділ 2. Результати педагогічної діяльності : ( цей розділ включає ма­теріали, які показують динаміку педагогічної діяльності за період від атестації до атестації):

1)навчальні програми творчих об'єднань (однопрофільні, комп­лексні, модульні, інтегровані, авторські тощо);

2) розробки занять гуртка, клубу, секції;

3)результати участі вихованців у конкурсах, фестивалях , змаган­нях, виставках;

4) інформація про організацію виховної діяльності з вихованцями; про ор­ганізацію дитячого самовряду­вання;

5)матеріали роботи з батьками вихованців (збори,свята,виїзди,змагання,тощо);

6)відгуки органів управління освітою, наукових установ, громадських організацій тощо, що висвітлюють творчі здобутки пе­дагога;

7) результати моніторингу якос­ті навчально-виховного процесу у творчому об'єднанні за період атестації.

Розділ 3. Науково-методична ді­яльність (у цьому розділі розмі­щують методичні матеріали, що свідчать про роботу педагога з розвитку професійної компетент­ності):

1)власні методичні розробки: методичні рекомендації, науково-методичні посібники тощо;

2)публікації у фахових видан­нях;

3)творчі роботи, виконані на курсах підвищення кваліфікації;

4)матеріали виступів на педаго­гічних радах, методичних об’єднаннях, семінарах;

5)інформація про участь у ро­боті конференцій, круглих столів, семінарів, майстер-класів, твор­чих груп, методичних об'єднань закладу, району, міста, регіону;

6) результати участі в професій­них і творчих конкурсах;

7)матеріли дослідницької ро­боти;

8)творчі звіти,узагальнення досвіду роботи;

9)матеріали про організацію са­моосвітньої роботи педагога.

Розділ 4 . Презентація портфоліо

Основна мета презентації — за короткий час представити результати виконаної роботи за певний період часу.

1.Презентація портфоліо про­водиться публічно на засідан­нях - творчої групи, методичного об'єднання, методичної ради,атестаційної комісії.

2.Презентація може проходити у формі виставки навчально-методичних матеріалів, пристендової доповіді з використанням мультимедійних технологій.

3.Всі матеріали за атестаційний період систематизуються,узагальнюються, зшиваються і утворюють теку «Портфоліо надбань»

Література:

В.Волканова.Організація методичної роботи.-Київ.Шкільний світ, 2010.с.73.

Горбенко. Л.П.,методист Немирівського БДЮТ, Портфоліо педагога. 2013.сайт.

Коваленко Т.А. Портфоліо шкільного бібліотекаря. Шкільна бібліотека. 2011.с.68-69.

Позашкілля. Робочий зошит керівника гуртка. Київ. Шкільний світ, 2008.с.68-69

СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ

Закон про позашкільну освіту

Стаття 18.Форми організації позашкільної освіти
1. Позашкільна освіта здійснюється диференційовано відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров'я у різноманітних організаційних формах: заняття, гурткова робота, клубна робота, урок, лекція, індивідуальні заняття, конференція, семінар, читання, вікторина, концерт, змагання, тренування, репетиція, похід, екскурсія, експедиція, практична робота в лабораторіях, майстернях, теплицях, на науково-дослідних земельних ділянках, сільськогосподарських та промислових підприємствах, на природі та в інших формах, передбачених статутом позашкільного навчального закладу.

Форми різні, але на кожне заняття педагог повинен мати конспект із певною структурою.

Відомо, що будь-яке гурткове заняття - це складне педагогічне явище, витвір таланту кожної особистості, де є змога щоразу показувати зразки засвоєння гуртківцямизнань, умінь,навичок.

Кожне гурткове заняття - це окрема вистава, де режисером є саме керівник гуртка, а гуртківці - актори, які творять у міру можливості це дійство. Джерелом підвищення ефективності гурткового заняття є інтерес до навчання, самостійна робота, вміле використання наочності, дидактичного, роздавального матеріалу, диференційований підхід. Кожне заняття повинно бути неповторним і укладатися в пам'яті дитини, вчити мислити, збагачувати мовлення, формувати особисту думку.

Зростаючі вимоги до якості знань гуртківців спонукають керівників гуртків шукати нові форми й методи роботи, які допомогли б будувати навчальний процес на основі найбільшої активізації пізнавальної діяльності гуртківців. Починаючи з емоційно цікавого матеріалу, поступово керівник підводить гуртківців до необхідності знати закономірності, виділити головне.

Схема-конспект гурткового заняття

Тема заняття.

Мета заняття (навчальна, розвивальна, виховна).

Завдання заняття.

Методи:

- словесні (розповідь, бесіда, пояснення, лекція, інструктаж тощо);
- наочні (демонстрація предметів, явищ, посібників тощо); - практичні (практична робота, навчальні вправи, ігрові вправи, лабораторні досліди, екскурсія,тощо)

Рівні повідомлення навчального матеріалу (необов'язково):

- інформаційний (навчальний матеріал подається у вигляді готової інформації

- (розповідь,демонстрування, пояснення);

-інформаційно-операційний (водночас з інформаційним способом відтворення навчального мате­ріалу розгорнуто пояснюється функціонування об'єкта вивчення та способи оперування ним);

- проблемний (визначається проблема і намічається шлях її розв'язання, наприклад, розгортання низки логічних міркувань і доведень).

Методи виховання (необов'язково):

- переконання;

-емоційний вплив;

- стимулювання.

Терміни (в т. ч. додаткові до даної теми).

Міжпредметні зв'язки.

Тип заняття

- засвоєння нових знань, умінь та навичок;

- формування практичних умінь та навичок;

- застосування вмінь та навичок;

- узагальнення;

-комбінований.

Форма заняття: індивідуальне , групове , фронтальне.

Обладнання: таблиці, плакати, саморобні посібники, схеми, моделі, ТЗН, роздатковий матеріал, демонстраційний матеріал, діаграми, література тощо.

Хід заняття ( структура заняття )

(залежить від типу заняття, інших параметрів)

І.Вступна частина

- повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів; - актуалізація опорних знань: -мотивація навчальної діяльності гуртківців.

ІІ.Основна частина

-висвітлення керівником матеріалу нової теми;

- оволодіння новими теоретичними знаннями, ознайомлення з термінами, способами практичних дій ;

- залучення учнів до самостійного осмислення нового матеріалу, самостійна робота учнів;

- підведення гуртківців до узагальнень, висновків.

III. Заключна частина - обґрунтування гуртківцями можливості використання отриманих знань, умінь, навичок;

- загальний підсумок заняття із зазначенням його позитивних та негативних моментів;

- повідомлення завдань на наступне заняття;

- рекомендована література.

У журналі «Позашкілля» розроблена схема – конспект заняття, за якою педагог може планувати свою гурткову роботу. Але розпочавши працювати над такою схемою -конспектом , педагоги ЦДЮТ дійшли висновку, що для молодого спеціаліста схема-конспект є добрим зразком – помічником , а для керівника з досвідом роботи , з його баготарічними напрацюваннями вона надто об’ємна. Тому схема – конспект гурткового заняття розроблена в журналі «Позашкілля» у нашому закладі використовувалася під час підготовки до заняття, а потім результат запровадження та його використання обговорювалися на засіданнях методичних об’єднань декоративно-ужиткового , мистецького та хореографічного відділів, розглядалося це питання і на засіданні методичної ради, де була схвалена схема-конспект для педагогів Центру дитячої та юнацької творчості ім. О.Шакала

Розглянуто на засіданні методичного об'єднання хореографічного відділу ЦДЮТ 19.11.2013 року

схвалено

методичною радою ЦДЮТ

протокол № 1

від 21.01.2014 року

схема – конспект заняття хореографічного відділу

Дата:

Тема заняття. ( згідно календарного плану)

Мета заняття : (навчальна, розвивальна, виховна)

Тип заняття : ( вказати)

- засвоєння нових знань, умінь та навичок; - формування практичних умінь та навичок; - застосування вмінь та навичок; - узагальнення; - комбінований

Форма заняття: індивідуальне , групове , фронтальне

Хід заняття ( структура заняття )

(залежить від типу заняття, інших параметрів)

І. Вступна частина:

- організаційний момент(зустріч дітей, привітання, відмітка про відсутніх у журналі, виявлення причини відсутності; готовність дітей до заняття).

- актуалізація опорних знань;

- повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів ;

- мотивація навчальної діяльності гуртківців. .

ІІ. Основна частина: - висвітлення керівником матеріалу нової теми; - оволодіння новими теоретичними знаннями, ознайомлення з термінами, способами практичних дій ; - залучення вихованців до самостійного осмислення нового матеріалу, самостійна робота ; - підведення гуртківців до узагальнень, висновків.

ІІІ. Підсумок знань:

- чи виконані завдання, чи досягнуто мети заняття; - аналіз роботи дітей на занятті із зазначенням його позитивних та негативних моментів; - повідомлення завдань на наступне заняття; - рекомендована література; - прибирання робочих місць.

Розглянуто на засіданні методичного об'єднання декоративно - ужиткового відділу ЦДЮТ 26.11.2013 року

схвалено

методичною радою ЦДЮТ

протокол № 1

від 21.01.2014 року

схема – конспект заняття декоративно - ужиткового відділу

Дата:

Тема заняття. ( згідно календарного плану)

Мета заняття : (навчальна, розвивальна, виховна) Тип заняття : ( вказати)

- засвоєння нових знань, умінь та навичок; - формування практичних умінь та навичок; - застосування вмінь та навичок; -узагальнення; - комбінований

Форма заняття: індивідуальне , групове , фронтальне

Обладнання: таблиці, плакати, саморобні посібники, схеми, моделі, ТЗН, роздатковий матеріал, демонстраційний матеріал, діаграми, література

Хід заняття ( структура заняття )

(залежить від типу заняття, інших параметрів)

І. Вступна частина: 1.Організаційний момент(зустріч дітей, привітання, відмітка про відсутніх у журналі, виявлення причини відсутності; готовність дітей до заняття).

- актуалізація опорних знань; - повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів; -мотивація навчальної діяльності гуртківців.

ІІ. Основна частина:

- висвітлення керівником матеріалу нової теми; - оволодіння новими теоретичними знаннями, ознайомлення з термінами, способами практичних дій ; - залучення вихованців до самостійного осмислення нового матеріалу, самостійна робота; - підведення гуртківців до узагальнень, висновків.

ІІІ. Підсумок знань: - чи виконані завдання, чи досягнуто мети заняття; - аналіз роботи дітей на занятті із зазначенням його позитивних та негативних моментів; - повідомлення завдань на наступне заняття; - рекомендована література - прибирання робочих місць.

Розглянуто на засіданні методичного об'єднання мистецького відділу ЦДЮТ 17.12.2013 року

схвалено

методичною радою ЦДЮТ

протокол № 1

від 21.01.2014 року

схема – конспект заняття мистецького відділу

Дата: Тема заняття. ( згідно календарного плану)
Мета заняття : (навчальна, розвивальна, виховна) Тип заняття : ( вказати)

- засвоєння нових знань, умінь та навичок; - формування практичних умінь та навичок; - застосування вмінь та навичок; -узагальнення; - комбінований. Форма заняття: індивідуальне , групове , фронтальне Хід заняття ( структура заняття )

(залежить від типу заняття, інших параметрів)

І. Вступна частина:

1.Організаційний момент(зустріч дітей, привітання, відмітка про відсутніх у журналі, виявлення причини відсутності; готовність дітей до заняття). - актуалізація опорних знань; - повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів ; - мотивація навчальної діяльності гуртківців.

ІІ. Основна частина: - висвітлення керівником матеріалу нової теми; - оволодіння новими теоретичними знаннями, ознайомлення з термінами, способами практичних дій ; - залучення вихованців до самостійного осмислення нового матеріалу, самостійна робота ; - підведення гуртківців до узагальнень, висновків. ІІІ. Підсумок знань:

- чи виконані завдання, чи досягнуто мети заняття; - аналіз роботи дітей на занятті із зазначенням його позитивних та негативних моментів; - повідомлення завдань на наступне заняття; - рекомендована література - прибирання робочих місць.

Кiлькiсть переглядiв: 4488

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930