Продовжуємо знайомство зі спадщиною В.О. Сухомлинського

Впродовж січня-лютого 2018 року вихованці гуртка «Бісероплетіння» ЦДЮТ ім. О. Шакала (керівник Перемет О.С.) продовжували знайомитися з казками видатного педагога В.О. Сухомлинського.

Важливу роль у розвитку дітей відіграють казки. Вони розвивають фантазію, правильне мовлення, внутрішній світ дитини, творчий потенціал, мають багатогранне виховне значення. Читання казок - це не тільки приємне проведення часу, а й набуття життєвих навичок, наприклад, усвідомлення того, що добро завжди переможе зло.

Серед усього розмаїття питань, які постають перед вчителем, Василь Сухомлинський вважав провідним виховання патріоти­зму. Він розглядав патріотизм як складову духовного життя людини, яка є стрижнем масової свідомості та моральності нації. Патріотом і громадянином, на його думку, може стати тільки людина з чуйним і мужнім серцем.

Послідовно і переконливо педагог сформулював завдання для вихователя - «відкрити перед кожним вихованцем усі джерела, якими живиться могутнє почуття любові до Батьківщини. Це і природа рідного краю, слово рідної мови, культ Матері і Батька, Мала Батьківщина, її історичне та героїчне минуле, працелюбність».

На заняттях гуртка керівник спробувала через оповідання Василя Сухомлинського розкрити складові патріотичного виховання. Вихованцям припало до душі збереження природи рідного краю. Діти власними руками виготовили декоративні дерева, які є символічним меседжем для всього населення нашого міста. Цим юні майстри намагаються довести, що бодай одне посаджене дерево може врятувати нас від екологічної катастрофи.

/Files/images/peremet/suhomlinskiy_2/1.JPG/Files/images/peremet/suhomlinskiy_2/3.JPG/Files/images/peremet/suhomlinskiy_2/2.JPG

Педагогічні читання за працею В. Сухомлинського «Павлиська середня школа»

29 січня 2018 року в Центрі дитячої та юнацької творчості ім. О. Шакала відбулися педагогічні читання за працею В. Сухомлинського «Павлиська середня школа».

Педагогічний колектив та методист Н. Пранюк обговорили та порівняли погляди великого педагога щодо естетичного, морального, фізичного, розумового та трудового виховання. Дійшли згоди, що формування працьовитості та всесторонньо розвиненої особистості на ідеях В. Сухомлинського є цінними в сучасній освіті.

/Files/images/pranyuk/290118/3.JPG/Files/images/pranyuk/290118/1.JPG/Files/images/pranyuk/290118/2.JPG/Files/images/pranyuk/290118/4.JPG

Про спадщину В. О. Сухомлинського дошкільнятам

У гуртку «Дитина і довкілля» (керівник Волчук О.М.) творчого об’єднання «Хочу все знати» для ознайомлення вихованців із навколишнім світом, явищами природи широко використовується спадщина видатного педагога В. Сухомлинського.

Діти під час занять розглянули та обговорили оповідання «Квітка сонця», «Де беруться краплинки», «Краплина роси», «Дивна бурулька», «Зайчик і місяць».

Твори цікаві, доступні та змістовні. Для маленьких вихованців спадщина В. Сухомлинського - цінний скарб знань.

/Files/images/volchuk/suhomlinskiy/1.JPG

Втілення спадщини В. О. Сухомлинського на відкритому занятті

28 листопада 2017 року в гуртку «Бісероплетіння» ЦДЮТ ім. О. Шакала (керівник Перемет О.С.) відбулося відкрите заняття із залученням елементів спадщини великого педагога Василя Олександровича Сухомлинського. Відтак вихованці познайомилися з однією з казок «Дівчинка і ромашка». В ході коротенької дискусії діти дійшли висновку, що квіти завжди ростуть для когось, і тому просто рвати їх без крайньої необхідності не варто.

Вихованці гуртка за допомогою методу «мозковий штурм» пригадали техніки, які вивчали на попередніх заняттях, а здобуті знання втілили у виготовленні ромашки.

По завершенні заняття діти були задоволені гарним колективним виробом. Разом з керівником гуртка учні домовилися, що в подальшому будуть продовжувати знайомитися з іншими казками В.О. Сухомлинського і виготовляти з бісеру героїв за мотивами казок.

/Files/images/peremet/vdkrite_2/1.JPG/Files/images/peremet/vdkrite_2/2.JPG

Педагогічні читання за працею В. Сухомлинського «Серце віддаю дітям»

27 листопада 2017 року в Центрі дитячої та юнацької творчості ім. О. Шакала відбулися педагогічні читання за працею В. Сухомлинського «Серце віддаю дітям».

Педагогічний колектив поринув у зміст твору, пригадав та обмінявся думками щодо навчання в "зелених класах", подорожей на природу, проведення уроків мислення, використання і розв'язування задач із "живого задачника", кімнати казки, острова чудес, куточка краси, застосування в духовному житті пісні, книжки; проведення свят Матері, троянд, польових квітів, праці в Саду Матері, написання дітьми оповідань, казок…

Знахідки великого педагога сприяють розумовому розвиткові особистості, засвоєнню духовних цінностей свого народу. Твори автора вчать, як виховати Щасливу Людину, як досягти того, щоб у нашому суспільстві не було жодної людської особистості з порожньою душею.

Учасники педагогічних читань зупинилися на думці, що школа мислення, школа під блакитним небом, школа радості В. Сухомлинського – це методика виховання серцем; це дороговказ для педагогів не тільки другої половини ХХ, початку ХХІ ст., а і майбутніх поколінь.

/Files/images/metodichna_slujba/pedchitannya_4/4.JPG/Files/images/metodichna_slujba/pedchitannya_4/1.JPG/Files/images/metodichna_slujba/pedchitannya_4/2.JPG/Files/images/metodichna_slujba/pedchitannya_4/3.JPG

Троянда з гофрованого паперу

Вшановуючи пам’ять видатного педагога та письменника В. Сухомлинського 16.11.17 року керівник гуртка «Іграшка-сувенір» Волчук О.М. провела відкрите заняття на тему «Троянда з гофрованого паперу».

Діти познайомилися з оповіданням «Пурпурова квітка», обговорили його зміст та виготовили з гофрованого паперу троянду. Під час роботи керівник гуртка виховувала у дітей почуття взаємоповаги, взаємодопомоги, любов до ближнього, бережне ставлення до природи.

На занятті використано інтерактивні вправи «Мозковий штурм», «Роби як я», «Хвилинка-цікавинка», фізкультхвилинка «Світлофор». Педагог представила презентацію «Троянди», де діти побачили різні сорти троянд, і в кінці заняття створили свій колективний букет.

/Files/images/volchuk/troyanda/3.JPG/Files/images/volchuk/troyanda/1.JPG/Files/images/volchuk/troyanda/2.JPG

Спадщина В.Сухомлинського і сучасна освіта

13 листопада 2017 року в Центрі дитячої та юнацької творчості ім. О. Шакала був проведений семінар для керівників гуртків на тему «Спадщина В. Сухомлинського та сучасна освіта». Під час семінару методист закладу Н. Пранюк та керівники гуртків пригадали життєвий шлях великого педагога. Вони були учасниками дебатів «Педагогічні погляди В. О. Сухомлинського»; ділилися педагогічною мудрістю та майстерністю при виконанні практичної частини семінару «Казка – це цілий світ», де зачитували мудрі поради, визначали мету, театралізували казки із збірки великого письменника «Чиста криниця». Під час обговорення проблеми «Школа під блакитним небом», педагоги систематизували думки та зробили висновок, що спадщина В.О.Сухомлинського доцільна і в сучасному освітньому процесі.

Поради великого педагога і великого письменника є мудрим джерелом для творчої праці, адже, як писав В.О.Сухомлинський: «Справжнє виховання полягає в тому, щоб крижинка в дитячому серці розтанула поступово, щоб серце вашого вихованця само випромінювало тепло. Педагогічна мудрість і майстерність полягає у тому, щоб дбайливо берегти, зберігати в душі дитини потяг до прекрасного, прагнути бути хорошою. А якщо немає цього потягу і прагнення, - створювати їх. Крижинка, що сковує юне серце, починає відтавати тоді, коли кожний член колективу віддає комусь тепло свого серця, коли чуйність, повага до людини – не якісь спеціальні засоби, що застосовуються у таких-то і таких випадках, а звичайна, постійна атмосфера, норма відносин… Навчити робити добро людині – в цьому частина педагогічної майстерності».

Н. Пранюк

/Files/images/pranyuk/semnar_131117/1.JPG/Files/images/pranyuk/semnar_131117/6.JPG/Files/images/pranyuk/semnar_131117/2.JPG/Files/images/pranyuk/semnar_131117/3.JPG/Files/images/pranyuk/semnar_131117/4.JPG/Files/images/pranyuk/semnar_131117/5.JPG/Files/images/pranyuk/semnar_131117/7.JPG/Files/images/pranyuk/semnar_131117/8.JPG

Міський семінар в ЦДЮТ ім. О. Шакала

18 жовтня 2017 року в Центрі дитячої та юнацької творчості відбувся міський семінар заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів загальноосвітніх навчальних закладів з теми «Реалізація компетентностей національного виховання художньо-естетичними засобами».

Семінар розпочала директор закладу Полонік Н.В., яка привітала учасників та надихнула на творчі здобутки.

Під час семінару було висвітлено питання «Історія одного життя про «Серце віддане дітям» (презентація Пранюк Н.П., методиста ЦДЮТ ім. О. Шакала). Учасники семінару пригадали біографічні дані В.О. Сухомлинського, розкрили його педагогічні погляди, переглянули інсценізацію «Сторінками казок В.О. Сухомлинського» у виконанні вихованців гуртка «Театр веселих ляльок» та «Театр і К» (керівник Гажала Ю.І.)

Волчук О.М., керівник гуртка «Іграшка-сувенір», провела майстер-клас з виготовлення ляльки-мотанки «Ангелочок». Присутні ознайомилися з техніками виготовлення народних іграшок та самостійно компонували з ниток ляльку-мотанку.

Кудря Д.В., керівник народного художнього колективу-студії «Художнє різьблення», поділився досвідом щодо участі у Всеукраїнському мистецькому проекті «Військово- польовий АРТ».

Практичний психолог закладу Бородай І.В. залучила учасників семінару до вправ у психологічній хвилинці «Формування соціально-компетентної особистості у ПНЗ».

Кульмінацією семінару була концертна програма «Творча особистість - майбутнє нації», яка розкрила пізнавальні та творчі компетенції учасників навчально-виховного процесу ЦДЮТ ім. О. Шакала. Підготували концертну програму гуртківці зразкового хореографічного колективу «Усмішка» (керівник Черкаська В.Г.), хореографічного колективу «Каприз» (керівник Труш Н.М.), ведучі – Гулян Марк, вихованець гуртка «Театр і К» та Коваль О.А., культорганізатор закладу, звукооператор - Кошель І.Г.

Під час проведення круглого столу педагоги систематизували думки та зробили висновки, що позашкільна освіта протягом свого становлення й розвитку в Україні працює на компетентнісному підході, забезпечуючи суспільну практику, пізнавальну діяльність, навчально-виховний процес позашкільних закладів орієнтований практично, включений в систему соціальних комунікацій, суспільно-корисну працю й дозвілля.

Черевашко С.В., методист НМЦ управління освіти, молоді та спорту Олександрійської міської ради, звернула увагу на творчість педагогічного колективу,подякувала адміністрації та організаторам семінару за цікаві сучасні підходи в реалізації компетентностей національного виховання художньо-естетичними засобами й побажала педагогічному колективу подальших творчих пошуків, нових ідей та натхнення.

/Files/images/pranyuk/semyinar_181017/1.JPG/Files/images/pranyuk/semyinar_181017/2.JPG/Files/images/pranyuk/semyinar_181017/IMG_2609.jpg/Files/images/pranyuk/semyinar_181017/IMG_2610.jpg/Files/images/pranyuk/semyinar_181017/IMG_2612.jpg/Files/images/pranyuk/semyinar_181017/IMG_2615.jpg/Files/images/pranyuk/semyinar_181017/3.JPG/Files/images/pranyuk/semyinar_181017/4.JPG/Files/images/pranyuk/semyinar_181017/5.JPG/Files/images/pranyuk/semyinar_181017/6.JPG/Files/images/pranyuk/semyinar_181017/7.JPG/Files/images/pranyuk/semyinar_181017/8.JPG/Files/images/pranyuk/semyinar_181017/9.JPG/Files/images/pranyuk/semyinar_181017/IMG_2608.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 621

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930