09 січня 2025 року в ЦДЮТ ім. О. Шакала відбулося чергове методичне об’єднання керівників гуртків мистецького відділу з теми «Компетентнісний підхід у навчанні позашкільного закладу: компетентність педагога – компетентність вихованця».
Керівник Зразкового художнього хореографічного колективу «Усмішка» Віта ЧЕРКАСЬКА поділилася із колегами досвідом впровадження компетентнісного підходу на заняттях з хореографії шляхом постійного вдосконалення психолого-педагогічних та фахових практик. Анастасія КОЗЕРЕНКО, керівник хореографічного гуртка «Ася DanseStudio», наголосила на важливості безперервного навчання впродовж життя та використання інноваційних технологій та методик навчання на заняттях з хореографії. Акомпаніатори Михайло АШЛА та Лариса АПОЛЕНІС використовують у своїй роботі метод поліфункціональності, що дає можливість розв’язувати різноманітні проблеми та уміння застосовувати фахові знання у різних сферах життєдіяльності.
Підводячи підсумок, методист ЦДЮТ Ольга ПЕРЕМЕТ зауважила, що компетентного вихованця може навчати лише компетентний педагог, який постійно вдосконалює методики викладання відповідного напрямку.
28 жовтня 2024 року в ЦДЮТ ім. О. Шакала відбулося засідання методичного об’єднання керівників гуртків декоративно-прикладного відділу на тему «Компетентнісний підхід у навчанні позашкільного закладу: компетентність педагога – компетентність вихованця».
Методист закладу Ольга ПЕРЕМЕТ у своїй доповіді наголосила на тому, що пріорітетним завданням системи позашкільної освіти сьогодні є організація компетентнісно-орієнтованого навчання та підготовки конкурентноспроможного випускника.
Голова методичного об’єднання керівників гуртків декоративно-прикладного відділу Каріна ТКАЧЕНКО привітала присутніх та налаштувала на плідну співпрацю.
Досвідом та своїми напрацюваннями із колегами ділилися: Олена ЛАФА (керівник гуртка «Художній дизайн»), Оксана ВОЛЧУК (керівник гуртка «Іграшка-сувенір»), Ольга ПЕРЕМЕТ (керівник гуртка «Бісероплетіння»). Дмитро КУДРЯ (керівник гуртка народного художнього колективу-студії «Художнє різьблення») ознайомив присутніх із досвідом участі у Всеукраїнських та Міжнародних проєктах із обміну досвідом.
10 квітня 2024 року на базі ЦДЮТ ім. О. Шакала Олександрійської міської ради відбувся семінар-практикум для заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів на тему «Використання здоров’язберігаючих технологій в освітньому процесу».
Захід відбувся у приємній атмосфері, де учасники ознайомились із класифікацією здоров’язберігаючих технологій та в черговий раз переконалися у важливості впровадження їх в освітній процес.
Методист Ольга ПЕРЕМЕТ та культорганізатор Аліса ЦІРЕНКО запропонували присутнім взяти участь у практичних вправах, спрямованих не лише на фізичний розвиток, а й на здорове психологічне самопочуття дитини.
Ірина БОРОДАЙ, практичний психолог ЦДЮТ, провела з гостями релаксацію на зняття втоми та стабілізацію внутрішнього стану.
Світлана ЧЕРЕВАШКО, консультант Олександрійського ЦПРПП, підбила підсумки зустрічі та побажала педагогам міцного здоров’я під мирним небом України.
Наприкінці семінару присутні отримали у якості прикладу корисного перекусу смаколики.
В рамках інформаційної кампанії «Місяць цифрової грамотності» та в межах проєкту Міністерства цифрової трансформації протягом листопада 2021 року педагогічний колектив Центру дитячої та юнацької творчості ім. О. Шакала долучився до ознайомлення з платформами Дія. Цифрова освіта.
Методист Ірина БОРОДАЙ розмістила на сайті закладу посилання на сайти «Дія. Цифрова освіта», методист Наталія ПРАНЮК індивідуально та колективно з керівниками гуртків переглянули актуальні освітні серіали на засіданнях методичних об’єднань.
Бажаючі пройшли навчання та отримали електронні сертифікати.
Курси – це основна складова частина підвищення професійної майстерності і фахової кваліфікації педагогічних працівників. Саме 29.11.2021 року в ЦДЮТ ім. О. Шакала відбулося засідання методичного об’єднання керівників гуртків декоративно-ужиткового відділу, на якому обговорювалася тема «Курси-вимога сучасної освіти чи отримання професійних знань?»
Методист Наталія ПРАНЮК, голова методичного об’єднання Каріна ТКАЧЕНКО та педагоги відділу поділилися інформаційними родзинками щодо вдосконалення шляхів поглиблення, розширення, оновлення професійних знань, умінь та навичок на основі вже пройдених курсів. Учасники заходу дійшли єдиної думки, що формування методологічної та теоретичної компетентності, використання елементів новітніх освітніх та інформаційно-комунікативних технологій, поглиблення психолого-педагогічних знань надають курси та платформи, які обираються індивідуально педагогом, які є продуктивними у практичному застосуванні. Побажали і в майбутньому опрацьовувати найактуальніше.
25.10.2021 року з метою вшанування світлої пам’яті великого вчителя О. Захаренка в ЦДЮТ ім. О. Шакала відбулося педагогічне читання на тему «Захаренко О.А. - український педагог, громадський діяч».
Педагогічний колектив за круглим столом обговорив питання:
- «Авторська школа (с. Сахнівка) О. А. Захаренка як феномен живої педагогіки» (доповідач Ашла Г.М.);
- «Педагогічні ідеї великого вчителя» (доповідач Литвиненко К. І.);
- «Досвід народного вчителя О.А. Захаренка – золота скарбниця педагогіки» (доповідач Перемет О. С.).
Методист Наталія ПРАНЮК зазначила, що спадщина О.А. Захаренка актуальна і на сучасній освітянській ниві. Вона запропонувала до 85-ї річниці від дня народження відомого народного вчителя, академіка, державного і громадського діяча, славного сина України активно впроваджувати у 2022 році його педагогічні ідеї в практику, створювати природньо-комфортне середовище в позашкіллі, використовувати елементи досвіду великого наставника в освітньому процесі.
Творчих задумів та здійснення задуманого!
31 травня 2021 року в ЦДЮТ ім. О. Шакала відбулося розширене засідання методичної ради. Були обговорені питання методичної роботи за 2020-2021 навчальний рік та реалізацію завдань І етапу досліджуваної науково-методичної теми закладу: «Вдосконалення сприятливих умов освітнього процесу шляхом методичної допомоги учасникам позашкільного закладу».
Учасники заходу аналізували та доповнювали пропозиціями висвітлені напрацювання:
1. Моніторинг участі педагогів та вихованців у конкурсах різних рівнів (Коваль О.А., культорганізатор).
2. Аналіз результативності методичної роботи в закладі за навчальний рік (Пранюк Н.П., методист).
3. Моніторинг діяльності методичного об’єднання керівників гуртків (Ткаченко К.Е., керівник методичного об’єднання керівників гуртків).
4. Тільки злагоджена творча, колективна справа має професійне зростання.
Успіхів у майбутніх дослідженнях!
![]() | ![]() |
![]() |
02 березня 2020 року в Центрі дитячої та юнацької творчості ім. О. Шакала відбувся семінар з елементами тренінгу на тему «Становлення та розвиток цілісної моделі виховання в закладі на основі сучасних програм».
Тепла та доброзичлива атмосфера, дружня співпраця в групах сприяли обміну досвідом роботи, виконанню тренувальних вправ, перегляду відеоматеріалів «Народні символи України», «Велич мистецтва».
Учасники семінару та його організатор, методист Наталія Пранюк, спроектували на майбутнє цілісну модель виховання в закладі відповідно сучасним освітнім програм.
11 листопада 2019 року в Центрі дитячої та юнацької творчості ім. О. Шакала був проведений педагогічний квест на тему «Використання, розвиток ініціативи і творчості кожного педагога та впровадження результатів професійних досліджень у практику своєї роботи»».
Методист Пранюк Н.П., організатор квесту, та його учасники, педагоги закладу, поділилися професійними досягненнями, обмінялися досвідом роботи, удосконалили знання про сучасну інтерактивну форму роботи з учасниками освітнього процесу.
Ребуси, кросворди, творчі майстерні, інтерактивні вправи, виконані учасниками квесту, удосконалили професійну компетентність педагогів та надихнули на творчі справи в майбутньому.
Аннікова О. М., директор науково-методичного центру управління освіти, молоді та спорту Олександрійської міської ради, надала змістовну консультацію, а Черевашко С.В., методист НМЦ, була активним учасником квесту.
Підсумок методичного заходу – це навчання та години підвищення кваліфікації педагогічним працівникам.
18 лютого 2019 року в Центрі дитячої та юнацької творчості ім. О. Шакала відбувся семінар з елементами тренінгу для педагогічного колективу з теми «Виставкова діяльність як чинник формування цінностей та глибокої поваги до традицій українського народу».
Методист Пранюк Н. П., організатор семінару, та його учасники удосконалили знання щодо створення виставкових стендів, освоїли техніку складання експозицій, писали прес-релізи та обмінювалися досвідом майстерності з оформлення експонатів.
Народний майстер, керівник народного художнього колективу-студії «Художнє різьблення» Кудря Д. В. поділився враженнями, досягненнями та спогадами про участь в Міжнародних виставках, презентував персональну міні-виставку автомобілів.
Тренінги та вправи, виконані учасниками семінару, мали на меті розвивати професійну компетентність, а перегляд виставки «Український народний одяг» - формувати національну свідомість та повагу до традицій українського народу.
12 листопада 2018 року в Центрі дитячої та юнацької творчості ім. О. Шакала був проведений семінар на тему «Інформаційно-комп’ютерні технології як засіб розвитку творчої особистості».
Методист закладу Н. Пранюк та керівники гуртків удосконалили знання щодо використання ІКТ. Виконані інтерактивні онлайн-вправи, як приклад, можна використовувати в дитячих колективах на занятті.
18 грудня 2017 року в Центрі дитячої та юнацької творчості ім. О. Шакала був проведений семінар для керівників гуртків на тему«Виховні заходи як форма розвитку творчої особистості педагога та вихованців».
Методист закладу Н. Пранюк та керівники гуртків удосконалили знання щодо методів та форм виховної роботи. Розіграні інтелектуальні вправи, як приклад, можна використовувати у дитячих колективах під час проведення виховних заходів.
З 09 по 13 жовтня 2017 року в ЦДЮТ ім. О. Шакала був проведений Тиждень наставництва. Його мета - методична допомога, створення атмосфери співробітництва, співтворчості та співпраці двох груп керівників гуртків: наставника та новопризначених педагогів.
Новопризначені керівники гуртків Бабич О.В, Ткаченко К.В. провели показові заняття з вихованцями та відвідали лабораторії наставників Волчук О.М., Черкаської В.Г.
Методисти закладу надали консультації щодо оформлення фахової документації та конспектів занять.
Тиждень наставництва надихнув керівників гуртків на творчі здобутки, співпрацю з педагогічним та дитячими колективами.
Успіхів Вам у новій справі!
20 лютого 2017 року в ЦДЮТ ім. О. Шакала відбувся семінар керівників гуртків закладу. Проблема семінару - «Система роботи з обдарованими та здібними дітьми».
Методист закладу Пранюк Н.П. показала презентацію на тему «Ейдетика – один із засобів розвитку образної пам'яті». На сучасному освітньому просторі педагогам пропонується значна кількість оригінальних технологій, методик, прийомів навчання дитини. Важливо уміти обрати саме ті, які імпонують керівнику гуртка та ефективні в роботі з кожним конкретним вихованцем. Адже творчість педагога - це здатність дивувати, уміння знаходити вихід із нестандартних ситуацій, спрямованість на відкриття нового й спроможність усвідомлювати свій власний досвід.
Прийоми «Школи ейдетики» користуються попитом, досвід роботи за цією методикою доводить її ефективність. Керівники гуртків відновили в пам’яті історію ейдетики, з’ясували, що ейдетика – це ігрова методика запам'ятовування інформації, в основі якої лежить властиве кожній людині уміння бачити різні образи та фантазувати, це здатність дуже яскраво уявляти собі предмет, якого немає в полі нашого зору.
Практична частина семінару проходила у формі гри. Команди «Творчі педагоги» та «Обдаровані діти» змагалися у вирішення питань щодо задатків, схильності, здібності, таланту дітей; обмінялися думками щодо характерних особливостей, форм та методів роботи з обдарованими гуртківцями; розкрили принципи самовиховання та саморозвитку. Команди педагогів демонстрували свої здібності під час виконання вправ «Кращі аналізатори», «Розшифруй піктограму», «Гра зі словами», «Коло на воді», «Покращуємо настрій», «Відгадай на смак».
Компетентне журі (Н. Полонік, директор ЦДЮТ та І. Сапун, практичний психолог закладу) оголосило командам про результати гри-змагання й звернуло увагу на переваги використання творчих завдань та ігрових форм роботи з обдарованими вихованцями.
По закінченню семінару підведено підсумки: система ігор, які розробив І. Матюгін, покращують сприймання інформації та відтворення її; кожна дитина, щоб краще запам’ятати, має використовувати цілий спектр уявлень і фантазій: зорових, рухових, тактильних, нюхових та смакових; зазначили, що вміння дорослих «спускатися» до рівня дитини, тобто бачити яскраво, вміти дивуватися, фантазувати - це і є ейдетика.
Планується використовувати на заняттях гурткової роботи акровербальний метод, піктограми, мнемоніку, графічні асоціації, складання ребусів, метод зорових асоціацій та ланцюговий метод.
30 січня 2017 року в ЦДЮТ ім. О. Шакала відбулося засідання методичного об'єднання керівників гуртків мистецького відділу.
Відповідно до поставлених завдань ІІ етапу науково-методичної теми закладу «Сучасні технології - шлях до формування обдарованої особистості та розвитку творчих компетентностей вихованців» учасники методичного об’єднання працювали над проблемою«Розвиток здібностей та обдарувань вихованців, задоволення їх інтересів і потреб, формування ціннісного ставлення до мистецтва на заняттях гуртків відділу».
На засіданні були розглянуті питання:
- «Розвиток здібностей та обдарувань вихованців на заняттях гуртка громадянського виховання «Школа лідерів» ( Кошель І.Г., керівник гуртка).
- «Принципи самовиховання – це свідома робота особистості над собою» (Пранюк Н.П., методист закладу).
Всі учасники засідання взяли активну участь в обговоренні важливих питань відділу та поділилися з колегами своїми напрацюваннями, узгодивши критерії оцінювання знань, умінь та навичок вихованців гуртків на 2016-2017 навчальний рік.
13 грудня 2016 року в Центрі дитячої та юнацької творчості ім. О. Шакала пройшов міський семінар вчителів художньої культури та образотворчого мистецтва з теми «Формування ціннісного ставлення вихованців до надбань національної культури в ПНЗ».
Семінар розпочався з промови директора закладу Полонік Н.В., яка привітала учасників та надихнула на творчі здобутки.
Черевашко С.В., методист НМЦ управління освіти, молоді та спорту Олександрійської міської ради, звернула увагу на творчість вчителів образотворчого мистецтва, їх завдання щодо виховання естетичної культури молоді, наступність проведення семінарів.
В ході семінару було висвітлено питання «Формування ціннісного ставлення вихованців до надбань національної культури в ЦДЮТ ім. О. Шакала» (презентація Пранюк Н.П., методиста ЦДЮТ). Учасники семінару здійснили віртуальну подорож пам'ятними місцями містобудування та архітектури м. Олександрії, ознайомилися з декоративно-прикладним мистецтвом закладу.
Рубан Л.А, керівник гуртка образотворчого мистецтва, запросила на майстер-клас «Яворівський розпис іграшки». Присутні ознайомилися з технікою яворівського розпису.
Карпенко Т.В., керівник гуртка «Креативний дизайн», провела майстер-клас на тему «Новорічні листівки». Педагоги, використовуючи техніку скрапбукінг, виготовили своїми руками листівки до зимових свят.
Виставка – результат працьовитої, творчої особистості. Перегляд виставкових робіт декоративно-прикладного мистецтва розкрив завдання педагогічного колективу щодо ціннісного ставлення особистості до суспільства, держави, мистецтва, праці. Дитячі роботи свідчать про почуття поваги до рідного краю, про культуру свого народу, його традиції, звичаї, обряди. Народна іграшка є спадщиною подібно до рідної мови, казки, пісні, вона несе в собі художню культуру народної творчості, розвиває самобутні риси естетики свого народу, має високі мистецькі якості, широкі виховні можливості, допомагає залучити дітей до споконвічної культури свого народу.
Кульмінацією семінару стали Андріївські вечорниці, метою яких було розкрити ціннісне ставлення особистості до сім’ї, родини, людей, формувати знання, бажання збереження та примноження сімейних традицій, забезпечення єдності поколінь. Організований показ Андріївських вечорниць колективом гуртка громадянського виховання «Школа лідерів» та його керівником Кошель І.Г.
Під час проведення круглого столу педагоги систематизували думки та зробили висновки, що об'єкти матеріальної та духовної культури мають художнє, історичне, етнографічне та наукове значення, і, відповідно до законодавства України, підлягають збереженню, вивченню, відтворенню та охороні.
Гості подякували адміністрації та організаторам семінару за цікаві сучасні підходи у формуванні ціннісного ставлення вихованців до надбань національної культури та побажали педагогічним працівникам подальших творчих пошуків, нових ідей та натхнення.
З 21 по 25 листопада 2016 року в ЦДЮТ ім. О. Шакала проходив Тиждень хореографічного відділу.
Протягом тижня були проведені відкриті заняття: «Робота над екзерсисом, повторення вивченого матеріалом» (Щербініна О.М., керівник хореографічного колективу «Романтика»); «Рухи віртуозної техніки на уроці хореографії», (керівник гуртка–методист Зразкового хореографічного колективу «Усмішка» Черкаська В.Г.); «Повторення і закріплення вивченого матеріалу» (Труш Н.М., керівник хореографічного колективу «Каприз»).
На хореографічних заняттях вихованці показали знання побудови колони, шеренги, поняття інтервалу, кола, діагоналі; позиції ніг та положення рук; гуртківці вміють ритмічно ходити, легко бігати, виконувати стрибки відповідно до характеру музики. Діти розуміють педагогів, мають досвід виконання колективно–порядкових та ритмічних рухів, орієнтування у просторі, виконання різних видів ходи та бігу, техніки виконання танцювальних елементів, відтворення характеру музики засобами руху, виконання тренажних вправ класичного та народно–сценічного екзерсису.
Педагоги використовували словесні та практичні методи навчання. Ігрові моменти допомогли гуртківцям закріпити танцювальні рухи та вплинути на розвиток уваги, координації, творчої уяви.
Фаховий тиждень хореографічного відділу надихає на підвищення професійної підготовки, удосконалення педагогічної майстерності та розвиток творчої особистості вихованця.
17 жовтня 2016 року методист ЦДЮТ ім. О. Шакала Сапун І.В. пройшла підготовку за програмою постійно діючого семінару методистів позашкільних навчальних закладів з проблеми «Система методичної роботи позашкільного навчального закладу в контексті формування ціннісних орієнтацій особистості» при комунальному закладі «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».
На семінарі розглядались питання:
По закінченню роботи методист отримала сертифікат.
10 жовтня 2016 року в ЦДЮТ ім. О. Шакала було проведено засідання круглого столу «Форми і методи формування життєвих цінностей особистості та принципи розвитку творчих схильностей у дітей».
У роботі взяли участь педагогічні працівники закладу. Були розкриті такі проблеми:
- «Форми і методи формування життєвих цінностей особистості шляхом використання «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11х класів загальноосвітніх навчальних закладів»» ( Пранюк Н.П., методист ЦДЮТ);
- «Життєві цінності підлітка» (Кошель І.Г., керівник гуртка громадянського виховання «Школа лідерів»);
- «Розвиток творчих здібностей на занятті образотворчого мистецтва» (Рубан Л.А., керівник образотворчого мистецтва);
- «Технологія Альтшуллера «ТРВЗ - теорія розв'язання винахідницьких завдань»» (Черкаська В.Г., керівник-методист Зразкового хореографічного колективу «Усмішка»);
- «Розвиток творчих здібностей на заняттях гуртків в ПНЗ» (Перемет О.С., керівник гуртка «Основи журналістики»).
Під час роботи були розкриті такі питання:
Пранюк Н.П. акцентувала увагу на сучасних підходах виховання гуртківців. Шляхом діалогу з учасниками круглого столу методист здійснила моніторинг програм виховання: «Основні орієнтири виховання учнів 1-11х класів загальноосвітніх навчальних закладів», «Національна програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні», «Програма українського патріотичного виховання дітей та учнівської молоді». Зосереджувалась увага на ціннісному ставленні особистості до суспільства і держави, ціннісному ставленні до себе, до свого фізичного та психічного «Я», ціннісному ставленні до людей, до природи, до праці, до мистецтва, на формуванні національної ідентичності, шанобливого ставлення до національних святинь, формуванні культури міжетнічних та міжособистісних відносин. Також було наголошено, що завдання педагога - формування морально-духовної життєвокомпетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал.
Кошель І.Г. розкрила такі питання життєвих цінностей підлітка, найближчого соціального оточення дитини, моделі людської поведінки. Педагог проаналізувала ,що головне для підлітка - це впевненість у тому, що він улюблений своїми батьками, що дорослі бачать в ньому достоїнства, а не тільки недоліки. Треба пам'ятати, що тільки любов близьких допоможе підростаючій дитині подолати болісний перехідний період та стати повноцінною особою в суспільстві.
Рубан Л.А. запропонувала «Хвилинки творчості», на яких були проведені дидактичні ігри: цікаве малювання «Домалюй предмет» та «Прикрась плакат «Вінок любові до України»».
Черкаська В.Г. ознайомила з технологією Генріха Альтшуллера. «Головне місце в ній належить життєвій стратегії творчої особистості (ЖСТО) та розвитку творчої уяви (РТУ). Як відомо, творчість — це діяльність, яка на основі реорганізації наявного досвіду і формування нових комбінацій знань породжує нове. Творча особистість бачить результати, які становлять принципову новизну, а нетворча — лише результати, які стосуються досягнення мети (доцільні результати)»
Перемет О.С. поділилася запозиченими вправами для розвитку творчих здібностей на заняттях гуртка «Основи журналістики» (з досвіду Бєлінської О.М., вчителя загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Димитровської міської ради Донецької області).
В ході роботи круглого столу вироблено наступні методичні рекомендації для педагогів:
- використовувати сучасні програми виховання;
- застосовувати оптимальну систему методів, форм і прийомів роботи на заняттях та виховних заходах з урахуванням практичних видів діяльності;
- приділяти увагу вивченню народних традицій та ремесел рідного краю;
- використовувати творчий потенціал кращих педагогів міста, області, країни.
В першій декаді квітня 2016 року в ЦДЮТ ім. О. Шакала відбувся семінар з елементами тренінгу на тему «Сучасні форми і методи роботи на заняттях з громадянсько-патріотичного виховання дітей і молоді».
Мета семінару: розширити досвід роботи педагогів щодо використання форм і методів з громадянсько-патріотичного виховання дітей; розвивати творче мислення та формування національного світогляду керівників гуртків.
Методист Н. Пранюк ознайомила присутніх з метою, завданнями та основними складовими громадянсько-патріотичного виховання. Звернула увагу, що при проведенні занять та заходів бажано виховувати у дітей та молоді шанобливе ставлення до державної символіки, культурного та історичного минулого України; повагу до Конституції України, Законів України; розвивати основні моральні цінності - людяність, гідність, справедливість, толерантність, відповідальність, що визначають ставлення до людей і сприяють єдності країни, стабільності, миру й злагоді в Україні; виховувати шанобливе ставлення до родини, народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу; усвідомлення своїх прав та обов’язків, духовної єдності населення всіх регіонів України; усвідомлення таких цінностей, як цінність людського життя і здоров’я, честі, недоторканності та безпеки.
Практична частина семінару складалася з вправ, на яких педагоги пригадали ключові показники загальнолюдських цінностей і складові толерантності; познайомилися з народними майстрами Олександрійщини та Кіровоградщини, почесними громадянами м. Олександрії. Була здійснена віртуальна екскурсія до Олександрійського музею Миру; розіграна ерудит-вікторина «Знай свій край», проведені хвилинки-цікавинки «Колишні й нові вулиці, провулки Олександрії», «Відгадай, чия фраза про батьківщину, рідний край».
Пригадали, запам’ятали, цікаве для себе взяли, адже в Листі Міністерства освіти і науки України «Про методичні рекомендації з патріотичного виховання» від 27.11.2014 р. № 1/9-614 зазначено: «Якість виховного процесу залежить від рівня підготовленості педагогів до кожного заходу; використання різноманітних методів і форм; відвертості, емоційності, оптимізму та активної патріотичної позиції вчителя; знання та вмілого врахування вікових і психологічних особливостей дітей».
В ЦДЮТ ім. О. Шакала пройшов тиждень методичних об’єднань закладу. Педагоги методичних об’єднань декоративно-ужиткового,мистецького та хореографічного відділів обговорили питання «Роль керівника гуртка у формуванні творчої особистості вихованця в ПНЗ». В ході заходу були опрацьовані теми: «Формування творчої особистості вихованця на заняттях мистецького відділу» - доповідач Кошель І.Г., керівник гуртка громадського виховання «Школа лідерів»; «Роль керівника гуртка у вихованні творчої особистості на хореографічних заняттях» - Труш Н.М., керівник хореографічного колективу «Каприз»; «Вплив керівника гуртка на формування творчої особистості вихованця на заняттях декоративно-ужиткового мистецтва» - Перемет О.С., керівник гуртка «Бісероплетіння». Керівники гуртків проаналізували відкриті заняття Тижня декоративно-ужиткового відділу, а хореографи – спланували фаховий Тиждень відділ.
Пранюк Н.П. проінформувала про участь в обласному постійно діючому семінарі методистів 11 листопада 2015 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»,де відбулась презентація науково-методичного видання – збірники матеріалів обласної науково-практичної конференції «Позашкільна освіта Кіровоградщини у системі розвитку виховного середовища області» (17 вересня 2015 року, м. Кіровоград).Зазначила,що завідувач науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров'я Ю.В. Міцай здійснила аналіз збірника. До презентованого видання увійшли аналітичні статті, матеріали з досвіду роботи, результати дослідницьких проектів, методичні напрацювання педагогів, які були представлені на пленарному засіданні та обговорювались на секціях. У книзі можна ознайомитися із матеріалами нашої колеги керівника гуртка - методиста Зразкового хореографічного колективу «Усмішка» Черкаської В.Г. та іншими корисними напрацюваннями.
12 травня 2015 року в ЦДЮТ ім. О. Шакала відбулася конференція щодо систематизації та узагальнення матеріалу проблемної теми «Використання інноваційних технологій навчання і виховання як засіб підвищення ефективності навчально-виховного процесу».
В ході конференції методист Пранюк Н.П. розглянула актуальне питання закладу: «Результативність роботи педагогічного колективу за 2010-2015 роки щодо реалізації завдань проблемної теми ЦДЮТ ім. О. Шакала».
Керівник гуртка-методист Черкаська В.Г. поділилась досвідом роботи на тему «Здоров’язберігаюча технологія на хореографічних заняттях в позашкіллі».
Аналіз реалізації завдань методичного об’єднання декоративно-ужиткового відділу провела голова Волчук О.М.
Голова методичного об’єднання мистецького відділу Кошель І.Г. розкрила виконання відділом основних завдань.
Труш Н.М., голова методичного об’єднання хореографічного відділу, звітувала про виконання запланованих завдань.
Культорганізатор Корлюк О.Ю. повідомила про перемоги педагогів та їх вихованців в конкурсах, акціях, проектах.
На завершення конференції було зроблено висновок, що педагогічний колектив п’ять років працював недаремно: чимало нового та забутого старого впроваджено в навчально-виховний процес, щось адаптовано, багато чого розроблено особисто, було над чим замислитись...
Мета реалізована, завдання виконано. То ж нових творчих перспектив!
В ЦДЮТ ім.О.Шакала відбулася виставка-конкурс «Фестиваль писанок - 2015». У номінації «Народна писанка» були представлені писанки,крашанки та дряпинки,виконані переважно із символікою Богині-Берегині. Роботи були виконані з натуральних яєць,покриті лаком. Запропонували вироби Вакал Валерія та Черненко Наталія ,вихованці гуртка «Писанкарство», керівник Перемет О.С. У номінації конкурсу малюнку «Великодня писанка» були кращими роботи Рубан Анастасії, Повстянко Анастасії, Марунькевич Софії, Колеснік Світлани , Шкуратова Івана, а це вихованці гуртка образотворчого мистецтва, керівник Рубан Л.А. Малюнки чарують нас вишуканістю, гармонією колориту ,несуть правдиві символи світорозуміння і природи,єднають нас з традицією минулого. Кращі роботи виставки направлено до м.Києва на Всеукраїнський «Фестиваль писанок 2015».
24 березня 2015 року в ЦДЮТ ім.О.Шакала діяла виставка – конкурс з образотворчого та декоративно – ужиткового мистецтва « Знай і люби свій край » .
Мета виставки-конкурсу - це підведення підсумків роботи гуртків декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва , пропаганди та популяризації досягнень дитячих колективів художньо-естетичного напряму, розвиток декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва,сприяння реалізації творчих задумів молоді, залучення їх до відкриття і розуміння прекрасного в навколишньому середовищі і в своєму житті засобами мистецтва, пробудження в дітей поваги до національної культурної спадщини
Кращі роботи були передано на міську виставку - конкурс до БДЮТ Олександрійської міської ради. А саме : передано колективну роботу- пано «Моя Україна-червона калина» вихованців гуртка « Іграшка-сувенір» (керівник Волчук О.М) , Донець Олександра та Черненко Наталія гурток «Бісероплетіння» надали роботу «Моя Олександрія» (керівник Перемет О.С), Беховська Єлизавета з гуртка «Художня вишивка» представила роботу «Моя батьківщина» (керівник Сосновська О. ); Краснов Роман гурток « Художнє різьблення» запропонував роботи «Таріль» та «Скринька» (керівник Кудря Д.В); вихованці образотворчого гуртка демонстрували «Український натюрморт» Колеснік Світлани та «Макове поле» Марунькевич Софії (керівник РубанЛ.А).
Рішенням журі міської виставки – конкурсу на обласну виставку будуть передані роботи : пано «Моя Україна-червона калина», «Таріль» та «Український натюрморт». Пранюк Н.П,методист ЦДЮТ ім.О.Шакала, вітає вихованців та їх педагогів з творчими досягненнями.
11.03.2015 року було проведено засідання круглого стілу «Моє портфоліо - веління сьогодення»
Мета: обмін досвідом роботи педагогів закладу за період 2010-2015 роки.
Педагогічний колектив ЦДЮТ ім.О. Шакала знаходиться на завершальному етапі виконання завдань науково-методичної теми «Використання інноваційних технологій навчання і виховання як засіб підвищення ефективності навчально-виховного процесу ». В березні-квітні тривають авторські заняття, презентації на методичній раді, звіти на семінарських заняттях,підведення підсумків на засіданнях методичних об’єднань щодо результативності роботи над обраною науково-методичною темою.
Саме сьогодні педагоги,що атестуються, розпочали ділитися результатами індивідуальної науково-методичної теми.
Луньова О.В.,керівник студії естрадного співу «Espressivo», поділилася досвідом щодо роботи з вихованцями та їх батьками , методами виконання завдань проблемної теми « Підвищення ефективності сучасного уроку з вокалу у позашкільному закладі ». Зазначила,що використовує індивідуальну та диференційовану технологію,поєднує дитячий спів з фореоргафічними номерами.
Черкаська В.Г., керівник Зразкового хореографічного колективу « Усмішка» ,яка поділилася досвідом виконання завдань методичної теми «Творче використання у хореографічній діяльності сучасних інноваційних технологій:сучасний урок, пошук, інновації, знахідки » . Наголосила,що поряд із традиційними методами протягом звітного періоду застосовує інноваційні технології, а саме: , бінарні заняття з колективом естрадного сольного співу «Espressivo» та театральним гуртком «ТеатріК», а саме - 2010рік - урок-дискусія «Що є краса – поезія чи проза. Що є краса-розруха чи життя»; 2011 рік - інтегроване заняття«Свято зустрічі Зими і Весни»; 2012 рік – інтегроване заняття «Свято в країні Танцляндії»; 2013 рік – інтегроване заняття «Миколая зустрічаймо в цей святий величний час»; 2014 рік – заняття-концерт «Розвиток рухової імпровізації у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку». Такі заняття об’єднують дітей різних вікових груп, батьків та педагогів колективу, розвивають творчу компетентність вихованців, у них виявляються організаційні та лідерські здібності, формуються почуття власної та колективної гідності.
Волчук О.М., керівник гуртка «Іграшка-сувенір»,розкрила методичну тему «Розвиток творчих здібностей вихованців у процесі використання інноваційних технологій на заняттях гуртка ». Вказала, що прагне використовувати нестандартні заняття – подорожі, змагання, вікторини, ярмарки та найбільше подобається її вихованцям практична діяльність та участь у конкурсах
Кудря Д.В.,керівник народної художньої студії «Художнє різьблення», обмінявся своїми надбаннями щодо виконання завдань методичної теми « Використання творчої особистості на заняттях з художньої обробки деревини». Зупинився на роботі з батьками та їх вихованцями ,на формах та методах проведення заняття, на досягненнях гуртківців та педагога за 2010-2015р.р.
10.03.2015 в ЦДЮТ ім.О.Шакала відбулося розширене засідання методичної ради. Було розглянуто питання:
1.Про сучасні технології та вплив їх на рівень навчальних досягнень .
2.Про відкрите заняття як елемент майстрів своєї справи .
3.Про авторське заняття-ефект творчої компетентності педагога (звіт педагогів,що атестуються і провели авторські заняття ).
Ось і завершується період натхненної праці щодо виконання завдань проблемної теми педагогів В.Черкаської, Д.Кудрі, О.Луньової, О.Волчук . Саме кращі керівники гуртків закладу поділилися своїм досвідом і своїми досягнення та досягненнями вихованців ; багато здобутків мають вони і на міських,обласних етапах Всеукраїнських конкурсів,акцій; є перемоги й за межами свого регіону. Все це відлуння клопіткої,натхненної ,творчої праці наших педагогів. Не всі здобутки за 5 років можливо показати в єдиному авторському занятті (як би не прагнули цього досвідчені педагоги) – це і робота з батьками,обдарованими дітьми,екзаменаційні досягнення , виставки, концерти, змагання,виховні заходи,розважальні програми, проекти,свята,ярмарки… У творчого педагога й творчі діти,а це не мало;є що показати і про що сказати колегам, батькам, однодумцям.
Конкурс «Джерело творчості» проводиться щорічно, починаючи з 2005 року. Метою конкурсу є підтримка творчої педагогічної діяльності працівників позашкільних навчальних закладів, популяризації педагогічних здобутків, підвищення майстерності педагогів та їх ролі у виконанні основних завдань, покладених на позашкільні навчальні заклади. В грудні місяці відбувся І (міський) етап Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості». У номінації «Керівник хореографічного гуртка» приймала участь Труш Наталія Миколаївна, педагог ЦДЮТ ім.О.Шакала. А сьогодні, 10 лютого 2015 року,Наталія Миколаївна є учасником очного туру другого (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у номінації «Керівник гуртка хореографічного мистецтва
Труш Наталія Миколаївна має повну вищу освіту за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Хореографія». На посаді керівника хореографічного колективу «Каприз» працює з 2002 року. Педагог постійно вдосконалює свій професійний рівень, використовує диференційований та індивідуальний підхід до вихованців гуртка, володіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами проведення виховної роботи та їх якісним застосуванням.
Основні прийоми і засоби, які використовує Наталія Миколаївна, спрямовані на активізацію творчої діяльності гуртківців, створення емоційного комфорту на заняттях. Вона пробуджує в дітей бажання творчо мислити, дає їм можливість виявити самостійність і водночас застерігає від копіювання та наслідування інших. Керівник гуртка прагне, щоб заняття дітям приносили моральне задоволення, намагається відразу включити кожну дитину у творчий процес, завжди шукає шляхи, щоб викликати у дітей живий інтерес до виконання завдання. Вдало використані ігрові моменти на занятті підсилюють пізнавальний інтерес гуртківців до занять з хореографії, пробуджують творчу уяву, фантазію. Саме сьогодні педагог намагається у формі гри передати дітям вміння правильно і вправно володіти тілом , виконувати танцювальні рухи , а з учасниками очного туру ділиться своїм професійним досвідом та переймає краплинки їх досвіду та майстерності.
З 26 по 30 січня проходив Тиждень мистецького відділу . В понеділок за круглим столом «Наше сьогодення…» методист Н. Пранюк та педагоги відділу обговорили завдання, а також запросили колег на тиждень професійної майстерності.
Вихованці вокального гуртка «Ексклюзив», керівник Цуркан О.В., розпочали заняття повторюванням вправи на дихання «Квітка», «Блюдце з чаєм»; визначали людські почуття за репродукцією картин; виконували пісні «Барви рідної землі», «Любить не любить», «Треба мріяти завжди».
Кондратюк Ю.І. запропонувала нестандартне заняття у формі гри-квесту на тему: "Гімнастика обличчя" та використала прийоми «Жестовітання», «Дзеркало», «Передавалки», метод «Острів Надій», «Навчи іншого».
Федоренко С.М. та її гуртківці в грі-подорожі використали словесні,наочні та практичні методи, розкрили термін «Образне мислення». На зупинці «Чомучки» діти ознайомилися із темою заняття,грали в ігри та відтворювали образи в уяві; на зупинці «Загадкова» вихованці розвивали вміння мислити нестандартно; на зупинці«Фантазери» з’являлися казкові герої,яких ніхто ніколи не бачив; на «Артистичній» зупинці всі учасники заняття переглянули номери лялькового театру «Вовк супер-зірка» і «Казку про добро», сценічний виступ «Два кума» та флешмоб «Україна-це ми».
Різні були вихованці, різні гуртки, педагоги,батьки, але одне в усіх бажання, яке озвучила керівник гуртка «Театр веселих ляльок» С.Федоренко:
У всьому світі хай спокійно діти сплять
І хай не будять їх ні танки, ні гармати
Хай їх оточує любов і благодать
А поруч з ними завжди будуть мама й тато.
27 січня 2015 року на базі Центру дитячої та юнацької творчості відбувся міський семінар вчителів образотворчого мистецтва та керівників гуртків з проблеми «Художні техніки як засіб розвитку творчих компетенцій учнів на уроках образотворчого мистецтва, художньої культури та гуртковій роботі ».
Завдання семінару: популяризація традиційних та інноваційних художніх технік в роботі гуртка образотворчого мистецтва ЦДЮТ ім.О Шакала; задоволення потреб педагогів та вихованців у професійному самовизначенні і творчій самореалізації; сприяння розвитку творчих компетенцій на уроках образотворчого мистецтва та гуртковій роботі загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів міста.
Під час семінару основну увагу було приділено практичній діяльності педагогів.
Рубан Л.А., керівник гуртка образотворчого мистецтва ЦДЮТ ім.О.Шакала , запропонувала майстер-клас з техніки малювання вафельною серветкою . Учасники семінару створювали фон поролоновим штампом як пензликом , зображували вазу та стіл.Квіти штампували вафельною серветкою від темного кольору до світлого,
а коли весь малюнок був зафарбований, перейшли до зображення допоміжних деталей . Технологія сучасна,але на уроках в загальноосвітніх навчальних закладах не використовується,проте вихованці вдало опанували її на гурткових заняттях.
Присутні семінару ознайомилися з «Рельєфографікою» . Це новітня технологія,яка започаткована на занятті гуртка образотворчого мистецтва . Рубан Людмила Анатоліївна, авторка техніки,повідомила : « В 2013 році ми разом з колегою – однодумцем Бережняк Владиславом Миколаєвичем розробили техніку створення живописного образу на пінопласті. Процес полягає в тому, що спочатку ножем на пінопласті вирізається форма майбутньої картини, потім акриловими фарбами, пензликом повністю малюємо імітацію каменю, коли це все висохне, малюємо зображення за задумом. Дана техніка є авторською, ми вирішили назвати її «Рельєфографіка».
Сапун І.В.,психолог - методист ЦДЮТ ім. О.Шакала ,провела психологічний практикум « Малюнок як повідомлення, зашифроване в образах» . Учасникам семінару було запропоновано кольоровими олівцями зобразити малюнок закладу,в якому кожен працює. Після індивідуальної творчої роботи Ірина Вікторівна ознайомила з інтерпретацією результатів даної проективної методики.. По закінченню психологічного практикуму психолог-методист поділилася роздатковим матеріалом «Конкурс фантазерів» та компетентно відповіла на запитання учасників семінару.
Генератором ідей семінару була Черевашко С.В., методист НМЦ управління освіти, молоді та спорту Олександрійської міської ради;організатором та координатором Пранюк Н.П,методист ЦДЮТ ім.О.Шакала.
А.С. Макаренко зазначив : « Виховання є процес соціальний…Виховує все: люди,речі,явища,але перш за все і більше всього – люди. З них на першому місці – батьки і педагоги». Саме батьки і педагоги мають одну спільну мету – щастя підростаючої особистості , яка входить у сучасне культурне життя. Під час семінару ,використовуючи інтерактивні вправи «Навчаючись пізнаю та іншим знання передаю» та «Вернісаж думок» педагоги розширили коло традиційних та нетрадиційних форм роботи з батьками. Обмінюючись досвідом роботи , педагоги побажали включити до організації співробітництва з батьками «Дні довіри», «Родинні свята» та організувати клуб «Родинні традиції».
18 листопаді 2014 року в ЦДЮТ ім.О.Шакала було проведено відкрите методичне об’єднання декоративно – ужиткового відділу. Тема засідання «Організація і проведення свят в умовах позашкільної освіти», було розглянуто питання підготовки, організації та участі у Всеукраїнській виставці-конкурсі «Новорічна композиція», «Український сувенір». Волчук О. М., голова методичного об’єднання,використовуючи інноваційні технології , ігрові вправи, групові та індивідуальні форми роботи , розкрила обрану тему. Кудря Д.М., керівник народної художньої студії «Художнє різьблення», поділився досвідом роботи проведення свят у своєму дитячому колективі, зупинився на ролі ярмарок в період організації свят. Методист Н.Пранюк залучила педагогів до обговорення відкритих заходів у рамках тижня декоративно-ужиткового відділу та звернула увагу на інтерактивні методи в їх роботі.
Протягом перших днів листопада був проведений тиждень декоративно – ужиткового відділу.
Нестандартні заняття Волчук О.М. та Міхалєвіч І.М., провели у формі індивідуальної та групової подорожі; ігрових , творчих, пробних та тренувальних вправ досягли поставленої триєдиної мети. Кудря Д.В., Сосновська О.А., Цуркан О.В. демонстрували різноманітність виробів з природного матеріалу та показали зразки робіт за допомогою технічних засобів. Педагогами декоративно-ужиткового мистецтва використано інноваційні методи «Мозковий штурм», (Волчук О.М.); вправи «Напиши символ», «Відгадай звідки», «Позначка», (Міхалєвіч І.М), «Мої очікування», «Зворотній зв’язок» (Волчук О.М.) ; особистий прийом « Флешка » (Міхалєвіч І.М), ігри «Склади портрет» (Рубан Л.А.), «Чарівний сундучок ребусів», «Так-ні» (Кудря Д.В.)
Кудря Д.В., керівник народного художнього колективу - студії «Художнє різьблення» запросив на відкрите заняття на тему « Коза в українських звичаях». Вихованці побували у чарівній майстерні, тому що всі справжні чарівники протягом заняття своїми руками виготовляли художній виріб – козу, символ року -2015. Юнаки розгадували ребуси та шукали в «Чарівному сундучку » основні інструменти для роботи :шаблони,креслярські прилади,наждачний папір,клей ПВА тощо. Переглянули новорічно-різдвяний обряд «Водіння кози»,з’ясували ,що коза-це знак урожаю; цей обряд виник дуже давно, ще до запровадження християнства,саме у звичаях та обрядах - духовні скарби нашого народу. Коли їх зберігаємо,живемо власним життя, а ,коли передаємо із покоління в покоління, ми даруємо їм духовність. Отже,гуртківці навчилися застосовувати метод проектування у практичній діяльності; розвивали вміння випилювати лобзиком,зачищати деталі;виховували повагу до народних традицій та звичаїв.
Цуркан О.В., керівник гуртка «Креативний дизайн» на занятті «Плетіння кошика з паперової лози» навчала дітей вмінню перетворювати папір на дивовижні вироби домашнього вжитку. Настанова педагога справдилося : «Тож бажаю усім, щоб до кожного з вас , завітало натхнення сьогодні до нас . Щоб вам захотілось новеньке пізнати, самим научитись та інших навчати. Тож я побажаю, щоб лінь ви прогнали й натхнення, щоб кожного дня зустрічали».
Сосновська О.А., керівник гуртка «Художня вишивка» , навчала дівчаток вишиванню рушничка « хрестиком». Юні вишивальниці дізналися про роль рушничка у житті людини,про рушничок – оберіг , важко зараз уявити оселю без рушничка. Їх вишивають для краси в домі,на щастя,для душі,просто так;вішають над вікнами,дверима, на покуті. Розглядаючи рушнички , діти обрали орнамент і під звук музики «Пісня про рушник» приступили до роботи.
Волчук О.М., керівник гуртка «Іграшка сувенір» , провела нестандартне заняття на тему: « Орігамі. Найпростіші вироби ». Діти «подорожували морем» та виготовляли паперового човника, морського кита, лисичку,завітали на острів «Замок» та острів «Порт».
Рубан Л.А., керівник образотворчого мистецтва , на занятті «Малювання портрету» демонструвала вміння вихованців творити красу олівцем. Діти в ігровій формі складали, а потім малювали портрет матусі.
Міхалєвіч І.М.,керівник гуртка « Писанкарство», з вихованцями здійснили подорож по темі: «Писанка Харківщини із зображенням «дубового листка». Завдяки різноманітним вправам,прийомам,методам діти вивчили та закріпили знання про символ «дубовий листочок»,організували пошук правильного написання харківської писанки,мали можливість аналітично мислити та узагальнювати свою думку,прагнули працювати творчо,старанно виконали задумані завдання.
Тема. Науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу на основі компетентнісного підходу.
Мета семінару: дати поняття про компетентнісний підхід у навчально-виховному процесі;розвивати вміння працювати індивідуально та в групі ;
виховувати віру в свою професійну діяльність.
Були проведені вправи «Очікування», «Мозковий штурм», «Зворотній зв'язок». Працюючи в парах та групах педагоги методами «Коло думок» та «Навчаючись навчаю» ознайомилися з поняттями : компетентність,компетенція, ключові компетенції, професійна компетентність, творча компетенція.
З’ясували : компетенції, що формуються в позашкільнійосвіті:
пізнавальна- спрямована на оволодіння знаннями у сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва.
практична - формування практичних вмінь та навичок з хореографії, вокального, музичного, театрального, циркового, образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва
творча - спрямована на розвиток творчої діяльності, здібностей, нахилів і уяви особистості;
соціальна - спрямована на розвиток загальної та естетичної культури особистості, моральних якостей, громадянської позиції ,здатності до співпраці, самореалізацію та самовизначення .
та ключові компетентності вихованців:
навчальна, здоров’язберігаюча, соціальна компетентність, загальнокультурна, інформаційних і комунікативних технологій, громадянська, підприємницька.
27.10.2014 року Пранюк Н.П,методист закладу, запросила педагогів до круглого столу « Проблеми сьогодення…». Мета: обговорення взаємовідвідування педагогами нестандартних занять та обмін кращими методами роботи.
28.10.2014 року Слухаєвська Ольга Миколаївна, керівник-методист Зразкового художнього хореографічного колективу «Романтика»,запропонувала нестандартне заняття «Подорож в країну танцю». Діти,батьки, запрошені подорожували країнами та знайомилися з національним походженням танців. Подорож розпочато з України веселим,запальним танцем «Гопак» та танком Карпатських гір «Веселі гуцулята». Мандруючи Польщею та Чехією діти дізналися про «Польку»,яку танцювали дрібними,короткими кроками під легку та граціозну музику. Завітали подорожуючі і на Віденський бал до Австрії, а згодом були запрошені у віртуальну подорож до Африки. Там і відпочинок, фізкультхвилинку , зустріли з африканськими тваринами,їх пригощали,обіймали та фотографували. Після карнавалу в Бразилії , втомившись та багато дізнавшись,повернулися всі на «любу свою країну - Україну-Батьківщину». Про те , де подорожували,танцювали - рідним розповіли , все пригадали , запам’ятали та з батьками у «Вальсі дружби » закружляли.
29.10.2014 року Труш Наталія Миколаївна,керівник хореографічного колективу «Каприз» , з вихованцями та запрошеними поринули в нестандартне ігрове заняття «Закріплення музичних ігор». Педагог переконала,що саме ігровими заняттями можна вивчити все:мову,хореографію , історію, культуру, техніку та інше, гра охоплює : рух, мислення ,нові інформації,новий досвід,працю,розвагу, є середовищем для фізичного розвитку ,але найважливіше те,що в ігровій ситуації формується характер. Гуртківці виконували ігри на розвиток уваги та фантазії «Ім’я пальців»,«Повторюй за мною», гра на розвиток координації та увагу «Арам-зам-зам», «На морі…», «Гра з закритими очима », гру на розвиток моторності, фізичної сили «Струмочок». Саме гра творить місток до дійсності, це добровільна,своєрідна діяльність дитини, коли вона росте, розвивається і отримує своє справжнє емоційне і інтелектуальне життя.
30.10.2014 року Черкаська Віта Григорівна,керівник-методист Зразкового художнього хореографічного колективу «Усмішка», поділилася своєю педагогічною майстерністю, проводячи нестандартне заняття «Національний танець-душа народу». Вихованці відпрацьовували окремі народно-сценічні елементи : присідання( в характері білоруського народного танцю «Лявониха»), перевід ноги з носка на п’ятку, з п’ятки на носок (в характері білоруського народного танцю « Полька – Янка»), плісюди (обертання по колу), флік – флак (в характері циганського народного танцю), віртуозні рухи та їх комбінації по колу, діагоналі. Діти переглянули відеозапис хореографічної композиції «Подоляночка» із репертуару Національного заслуженого академічного ансамблю танцю України імені Павла Павловича Вірського та дали вичерпні відповіді на запитання міні – вікторини щодо знання теорії українського народного танцю. Робота в групах спостерігалась при розучуванні фрагменту хореографічної композиції «Подоляночка», на основі вже засвоєних рухів.
Очікуванні результати – це аналіз своєї роботи вихованцями та побажання на майбутнє.
Buy Essays Papers
2018-02-22 10:27:59buying an essay online customessaymeister review purchase essay [url=http://essays.store]write essays for me[/url]...
Paul
2013-09-11 07:21:49I'm so glad that the innretet allows free info like this! http://plghoaaa.com [url=http://twhdytvlx.com]twhdytvlx[/url] [link=http://aviavhmoflj.com]aviavhmoflj[/link]...
Jawad
2013-09-10 23:08:23A wonderful job. Super helpful inatimforon....
Luis
2013-09-10 18:05:17I see, I supsope that would have to be the case. http://fodbrjcs.com [url=http://xiwugtjm.com]xiwugtjm[/url] [link=http://epufaapvlte.com]epufaapvlte[/link]...
Sharon
2013-09-10 10:40:14Thnkniig like that shows an expert at work...
Open
2013-09-09 23:58:19Your cranium must be prinoctetg some very valuable brains....
Mamon
2013-09-09 10:08:44It's much easier to unsnrdtaed when you put it that way!...
Lila
2013-09-08 20:10:52Wow! Great thnniikg! JK http://npejgf.com [url=http://szujkqtvl.com]szujkqtvl[/url] [link=http://mlxgwo.com]mlxgwo[/link]...
Pablo
2013-09-08 12:06:52Your post has litfed the level of debate...
Nathielem
2013-09-07 11:25:28I apatceipre you taking to time to contribute That's very helpful....